Bahasa Ngapak, yang Unik dan Asli Kebumen

Friday, October 26, 2007

Kota Kebumen
Alhamdulillah akhire bisa posting maning. Seneng tenan nyong. Meh sewulan ora nyekel blog. Maklum ning kampung ora ana warnet kayak ning solo. Kiye nyong lagi pengen nulis bab ’’ bahasa ngapak’’ bahasane wong kebumen. Kayane menarik lah. Ayuh terusna maca ya kanca2.... 

Bingung ya dengan kalimat pembuka diatas? Maaf ya sisbro, saya lagi pengen nulis pake bahasa daerah nih—bahasa ngapak. Bahasa yang unik dan lain daripada yang lain. Bahasa yang mungkin terdengar aneh dan kampungan. Biar begitu saya tetap bangga kok bisa berbahasa ngapak :) 

Bahasa ngapak sebenarnya gak cuma Kebumen aja yang punya. Seputaran daerah Banyumas, Tegal, Brebes, Wonosobo juga punya. Secara umum masing2 daerah sama ngapak-nya, paling ada beberapa kosakata saja yang berbeda. Ciri khas bahasa ngapak ada di penggunaan vokal ’a’ yang dominan. Misalkan kata 'nasi' yang bahasa jawanya 'sega' tetap dibaca 'sega' pake "a", bukan dibaca ala yogya/solo: 'sego'. Setiap kata dalam bahasa ngapak dilafalkan dengan sangat medhok. Ini yang menjadikan bahasa ngapak lucu dan khas banget. 

Namun sayangnya, bahasa ini sering mendapat kesan kurang menyenangkan dari orang-orang yang merasa bahasanya lebih baik. Ada kesan mencela dan meremehkan. Biasanya mereka menganggap bahasa ngapak sebagai bahasa yang kelewat kasar, aneh, gak pantes, dan kampungan. Duhh sedih deh kalau ada yang menganggapnya seperti itu. Apa gak sadar kalau bahasa ngapak juga kekayaan budaya, yang gak ada selain di Indonesia. Siapa coba yang mau menghargai budaya kita kalau bukan kita sendiri, gak mau kan bahasa ngapak diambil alih tetangga2 diluar sana, macem Sipadan dan Ligitan yang udah jadi hak Malaysia? 

Kadang kita – orang Indonesia—terkesan kurang peduli terhadap budaya2 bangsa. Apalagi budaya yang dianggap "pinggiran". Padahal bisa saja yang dicuekin itu ternyata sudah menjadi incaran bangsa lain. Sudah berapa coba, yang telah diaku sebagai milik luar negeri? Selanjutnya kita baru heboh setelah apa yang kita punya benar2 diambil orang. Berusaha mengklaim ini itu. Protes kesana kemari.

Back to ngapak.... Bahasa ini seharusnya tidak mendapat celaan atau apapun yang bernada negatif dan sinis. Bahasa ini berhak untuk dikembangkan dan dilestarikan penggunaannya. Apalagi bagi warga Kebumen sendiri. Jangan malu untuk menggunakan bahasa ini dimanapun berada, asal penggunaannya tepat waktu, tempat, dan keadaan.  

Para kanca ayuh aja isin ngomong ngapak. Sing ayu, sing ganteng, ora masalah ngomong ngapak. Ngapak ora ndesani kok. Ngapak tetep cihuy. Sapa maning sing meh nglestarikaken ngapak nek ora dewek... iya po ora??? 

credit pict : www.wongkebumen.info


\\

You Might Also Like

7 Comments

  1. Napa isin2 ngomong ngapak. lha wong padha gaweano gusti Alloh. he..he.. inyong yo posting bahasa ngapak lho..

    ReplyDelete
  2. allow...
    kenalna, nyong juga wong gombonk..
    aku maca tulisanmu, ketone melasi temen sich dadi wong gombonk, he...he...
    siki aku nang jogja, tapi ya nek ketemu sebangsa ngapak ya tetep kumat ngapake.
    Mung pesenku ayuh wong2 gombonk sing padha nang perantauan padha sukses ya.
    men padha bangga dadi wong gombong, he...he....^_^

    ReplyDelete
  3. walah walah....jebule kowe cah Bumen? siki nang Solo apa? kenal aku ora rika? aku cah Bumen, cah Smansa 2000, trus kuliah nang Solo (UNS, 2000-2008). pas nang Solo aku nang pesma Ar-Royyan, ngerti kan mbok? bar nikah karo cewek Solo, aku trus pindah nang Surabaya (jan malah ngetan maning...).

    Nek masalah ngapak, aja kewatir, nag ndi bae aja isin: BIAR KEREN YANG PENTING NGAPAK!!!

    komunitas ngapak Solo, gemiyen aku koordinator FORMMEN, ngerti mbok?

    nek pengin kenal inyong bisa meng www.ratmanboomen.blogspot.com.

    wis dhisit ya....

    ReplyDelete
  4. Melu nyrandu YU, olih ra..

    enyong agi ngublek ublek nggolet batir ngapak ben ngton kabeh (hehe.. kaya wader nang blegader baelah..)

    Yu, jare bangga dueni basa ngapak. Tapi ndeleng ceritane ktone mlas timen. kudune seneng, basane dewek ditanggepi nang endi endi. brarti, wonge dewek ya nang endi endi. wong bisa urip nang kana kana brarti ditrima nang warga kana. upama trus mbojo, due anak. secara ra langsung basa ngapak berkembang. Jejel kurang apik kepriwe?

    ReplyDelete
  5. kulanuwun
    kenalna, enyong wong tlogowulung, alian
    aku ya mendan priyatin karo wong bumen sing ana nang pontianak, kadang malah ana sing kepelu ngomong kaya wong kana wetan kae.
    padahal nak nang bumen ya mbalik maning basa ngapake. kayane anung padha isin mbok nak ngomong karo ngapake, ora kaya wong brebesan sing sante nak ngomong karo khas brebese.

    ReplyDelete
  6. piye piye piye piye piye piye piye piye piye piye piye piye piye

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Thankyou very much for dropping by. Tapi maaf saya moderasi ya, untuk menghindari spam dan komen dg link hidup. Bila waktunya luang pasti akan saya balas dan kunjungi balik blog kalian :)

Friends

Community

Blogger Perempuan

Subscribe